ALO Audio od dłuższego czasu dokonuje zmian w swojej dotychczasowej linii produktów, łącząc opinie użytkowników z nowymi rozwiązaniami technologicznymi. Linia '+', jak ten rewizjonizm jest teraz nazywany, ostatnio zawierała przenośny wzmacniacz Rx Mk3-B+, który rozwinął się z ulepszoną żywotnością baterii i nieco poprawioną sygnaturą dźwiękową. Teraz powrócili do oryginalnego International DAC/Amp wydanego na początku 2013 roku, mając na uwadze to samo podejście, w wyniku czego powstał nowy International + AMP/DAC. International + może się teraz pochwalić bardziej nowoczesnymi technologiami, takimi jak interfejs Android i iOS, złącze micro USB oraz obniżoną impedancją wyjściową. Nadal sprzedawany w cenie 599 dolarów, ALO skutecznie zastąpił starszą wersję International z plusem, zamiast sprzedawać ją jako wariant produktu obok siebie.

Budowa i funkcje

Dobra jakość wykonania i materiały, ale nic fantazyjnego i specjalnego. Aluminiowa obudowa dookoła czuje się ciężka i solidna w dłoni. Bezpośrednio w porównaniu z moim RSA F-35 Lightning, który ma nieznaczną przewagę w obróbce metalu (szczególnie na pokrętle głośności), International+ jest nieco w tyle za tym, co ja bym uważał za doskonałą jakość budowy, ale nadal bezpiecznie spoczywa w całkiem dobrej kondygnacji, jeśli chodzi o ogólną jakość użytych materiałów. Jedną z rzeczy, które zauważyłem w produktach ALO w ogóle, jest jakość powierzchni i tekstura nadwozia, zawsze wydają się gładkie, przyjemne i błagają mnie, żebym je pogłaskał lub zawirował w dłoni, kiedy nie są używane i po prostu siedzą w pobliżu na moim biurku. Ten model świetnie się czuje z teksturą na powierzchni, niektóre metalowe wzmacniacze mogą mieć funky lub dziwne uczucie, na szczęście nie jest to problem w International+. Nie przepadam za iskrzącym czy błyszczącym wyglądem, wolałbym matową czerń na zewnątrz.

Dużą chwytem, z którym się zetknąłem, jest fakt, że zdecydowano się użyć nietypowych śrub, aby zablokować każdą płytę przednią i tylną na wzmacniaczu na miejscu, co znacznie utrudnia dostanie się do wnętrzności odtwarzacza. Szansa na odkręcenie śrub lub użycie niewłaściwego wkrętaka jest dla mnie przynajmniej duża. Historia głosi, że podczas mojej ostatniej recenzji RSA F-35 przypadkowo odkręciłem jedną ze śrub i nie mogłem otworzyć jej tylnej płyty, żeby dostać się w okolice baterii, nadal mam koszmary z tego powodu, że wtedy miałem ten wzmacniacz na kredyt, teraz jednak jestem dumnym właścicielem. Niestety, nie mogę łatwo dostać się do wnętrza ALO International+ i nie jestem skłonny próbować manewrów chirurgicznych na nim tylko po to, żeby zrobić zdjęcie wnętrza, nauczyłem się swojej lekcji. Jestem do bani ze skalpelem... albo tak mi mówią moje ofiary.

Wzmacniacz czuje się dziwnie nieporęcznie w mojej dłoni w bardzo dziwnym wymiarze 3,37′ x 2,81′ x 1′, to wcale nie jest dla mnie przyjazne kieszeni. Przypuszczam, że dużo wyższe osoby z większymi kieszeniami w spodniach nie będą miały tak dużego problemu jak ja. Ma on szeroki, kwadratowy obwód, który uważam za niewyczuwalny dla zastosowań przenośnych. Jest oczywiście na tyle duża, że przez większość czasu wsuwa się do kieszeni bluzy z kapturem lub marynarki. Po prostu nie widzę, aby większość ludzi była w stanie włożyć do kieszeni mniejszy przenośny zestaw składający się z tego wzmacniacza i być może iBasso DX50/90 lub podobnie ukształtowanych przenośnych odtwarzaczy muzycznych o wymiarach podobnych do International+. Do diabła, nie mogę zmieścić Sansa Clip Sport i International+ do kieszeni spodni bez obaw, dżinsy i podobne "nie" luźno dopasowane spodnie, kurtki czy koszule będą miały problemy. Przy wadze około 240 gramów, poczujesz to bez względu na to, gdzie spróbujesz go schować.

Nowy + upgrade obniżył impedancję do 1ohm, dodał dedykowane porty z tyłu do ładowania i transmisji danych przez OTG, wraz z dodaniem pełnej zdolności Android. W urządzeniach Apple 5. generacji IOS7 International+ będzie źródłem sygnału cyfrowego i konwertować go za pośrednictwem komputera Dac. Poza tym, wewnętrzna i zewnętrzna struktura projektowa pozostaje taka sama. International+ jest wyposażony w trzy zgrabne gumki z logo ALO na każdym z nich, które ułatwiają przymocowanie przenośnego urządzenia, kabel micro usb do OTG, standardowy kabel Micro USB-A do USB i wreszcie małą ładowarkę ścienną USB (północnoamerykańska 110-240v, przepraszam zagranicznych nabywców z różnymi gniazdami). Żywotność baterii w podróży wydaje się być około 13-14 godzin z listą odtwarzania 320kbps, około 1/3 mniej z Flac. Trwałość baterii na pewno przewyższyła moje F-35 i SR71B o kilka godzin. Niewiele można powiedzieć o ładowarce czy kablach, to standardowe rzeczy i wątpię, aby ktokolwiek był zainteresowany szczegółami tych elementów. Miejmy nadzieję, że nie ma nici z doceniania ładowarek ściennych tam, gdzie z niektórymi wściekłymi fanami ładowarek 110v zdenerwowali się na mnie za to, że nie dopracowali tego wystarczająco szczegółowo. "O mój Boże, ta ładowarka 110V ma najlepszą jakość dźwięku jaką kiedykolwiek słyszałem i tak dobrze komponuje się z moim sprzętem!"

Cirrus Dac

24-bitowy CS4398 to solidny Dac i nowi właściciele najnowszych Astell i Kern AK100 mark II powinni być w stanie wywnioskować, jaki jest ogólny dźwięk sygnatury tego, jak może brzmieć część Dac International+. Obydwaj dzielą CS4398, jednak uważam, że bardzo ważne jest, aby zauważyć, że ten Dac, przynajmniej moim zdaniem, nie brzmi tak pysznie jak WM8740 znaleziony w oryginalnym Astell i Kern AK120, Dap, który spędziłem dużo czasu w porównaniu z innymi przenośnymi dacami i który recenzowałem w przeszłości. W przedziale cenowym ALO ustawić ten wzmacniacz, nie mogę naprawdę narzekać, ponieważ ściąga podwójne cło jako dobrze brzmiący Dac w domu lub za pośrednictwem laptopa w podróży, jak również oferuje przejezdne, czyste przenośne wzmocnienia doświadczenia. CS4398 za pośrednictwem International+ brzmi nieco neutralnie, z pewną dozą wzdęcia na niskim końcu, ale w dobry sposób, a także solidnie i wyraźnie jaśniej podbarwione wysokie tony. Czułem, że nowszy AK100 mark II nie ma tej odrobiny jasności w porównaniu z International+, z wyłączonym EQ oryginalny AK120 jest wciąż najlepiej brzmiącym trio wspomnianym tutaj, a następnie International+ z nowszym AK100ii spadającym w czystości. Mój zaufany AK120 jest nadal najlepiej brzmiącym dacem z całej gamy, jaką posiadam poza Oppo HA-1, z którym żaden z tych elementów nie może się oczywiście równać.

Problem polega na tym, że ten dac brzmi znacznie lepiej niż wtedy, gdy jest używany jako surowy wzmacniacz, co moim zdaniem jest stosunkowo słabe. W porównaniu z moim RSA F-35, który jest o blisko 1/3 mniejszy, moc wyjściowa jest znacznie słabsza przez ALO International+, a F-35 kremuje go z czystą mocą wyjściową. Oto kilka technicznych specyfikacji dotyczących potencjału wyjściowego International+:

Zrównoważony: - 70 mW przy 32 omach - 100 mW przy 50 omach - 240 mW przy 300 omach - 120 mW przy 600 omach Niezbalansowana: - 70 mW przy 32 omach - 100 mW przy 50 omach - 60 mW przy 300 omach - 30 mW przy 600 omach

Jak widzisz, to nie jest tak naprawdę power house na powiedzenie. Oto jego starszy brat - ALO MK3B+'s power ratings:

Zrównoważony: Moc wyjściowa RMS z napędem na oba kanały: 640mW na 32Ω, 630 na 50, 150 na 300 i 80mW na 600Ω Niezrównoważona: 320mW na 32Ω, 220 na 50, 40 na 300 i 20mW na 600Ω.

Stwierdziłem, że RSA F-35 jest w stanie prowadzić takie urządzenia jak Audeze LCD3, Hifiman HE-500, HE-560, Beyer T1, Audeze LCDXC i MrSpeakers Alpha Dog wyjątkowo dobrze jak na wzmacniacz przenośny, jednak ALO International+ jest po prostu zbyt słaby, aby wykonać pracę na przykład na bardziej nieefektywnych Alpha Dog i HE-500, Oba są zasilane solidnością i solidnym doświadczeniem w zakresie wysokiej głośności w F-35 na średnim wzmocnieniu, gdzie jak ALO International+ na wysokim wzmocnieniu nadal nie wystarcza, aby uzyskać pełną, bujną sygnaturę dźwiękową w porównaniu. To mnie głęboko zasmuca.