Jeśli jesteś jedną z osób, które niedawno otworzyły nowo zakupiony sprzęt elektroniczny, taki jak telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz muzyczny, istnieje duże prawdopodobieństwo, że masz przy sobie parę zwykłych, czarnych słuchawek dousznych. Skorzystaj z mojej rady: schowaj je w schludny sposób. Zrób sobie przysługę. Zamiast używać tych, które najprawdopodobniej zostały dodane jako dodatek do słuchania muzyki, kup sobie parę Hisoundaudio PAA-1 Pros (~$50).

Pochodzący z jednego z najbardziej udanych ekonomicznie miast w Chinach, ShenZhen Hisoundaudio Co., Ltd. wypuścił niedawno na rynek słuchawki, które z łatwością brzmią dwa razy lepiej niż są warte. PAA-1 Pros posiadają srebrne akcenty biegnące wzdłuż korpusu, emanując współczesnym designem, który nie gwarantuje odwracania wzroku przechodniów, ale na pewno nie wygląda jak stockowy.

Słuchawki dostarczane są w solidnym, dwuczęściowym plastikowym opakowaniu, które zawiera również klips do koszuli, trzy pary pianek, kartę gwarancyjną (oczywiście w języku chińskim), oraz matowo wykończoną kartę VIP (do ubiegania się o serwis gwarancyjny, jak przypuszczam). Uwolnienie słuchawek z pudełka nie jest trudne, gdyż na przeszkodzie stoi jedynie centymetrowa skręcona opaska. Jeśli nie chcesz, aby do 16-milimetrowych przetworników dostał się brud, natychmiast musisz użyć pary dołączonych pianek.

Te konkretne słuchawki przeszły przez około 100 godzin słuchania różnych gatunków muzyki, więc przetworniki już wystarczająco się wygięły i osiadły na swoim optymalnym poziomie wydajności. Przy pierwszym odsłuchu, używając iPoda Classic 6 generacji do wzmacniacza zasilanego napięciem 9V przez wyjście liniowe, łatwo zauważyć, że te 32-omowe słuchawki nie są wcale głodne energii. Główną wadą tego, że nie jest wymagający, jest jednak tendencja do pojawiania się zniekształceń wraz ze wzrostem głośności.

PAA-1 Pro od samego początku daje o sobie znać swoim brzmieniem. Jest bardzo ciepły i ma głęboki, otulający bas, który w połączeniu z dobrym wzmacniaczem może zejść jeszcze niżej. W przeciwieństwie do większości wkładek dousznych, które albo nie mają środka, albo mają sam środek i nic więcej. Nawet przy niskich poziomach głośności, co moim zdaniem jest sposobem, w jaki PAA-1 Pro powinny być słuchane, ciepło i rozdzielczość tych słuchawek pozostają ich głównymi zaletami, pod warunkiem, że jesteś w dość cichym otoczeniu.

To jest prawdopodobnie miejsce, gdzie większość słuchawek zawodzi, a PAA-1 Pro nie jest wyjątkiem: izolacja. Ponieważ nie jest to IEM (in-ear monitor), jest on otwarty i nie zapewnia żadnego wytchnienia, jeśli znajdziesz się w hałaśliwym miejscu. Jednakże, gdy używa się ich w pomieszczeniach, brak izolacji staje się mniejszym problemem i ujawnia się szersze wydobycie szczegółów przez PAA-1 Pro.

Jeśli chodzi o gatunki muzyczne, PAA-1 Pro błyszczy najlepiej we współczesnym popie, elektronice, dance, R&B i niektórych gatunkach rocka. Dominacja basu może mieć tendencję do przysłaniania niektórych średnich tonów w wybranych gatunkach muzycznych. Jego szczególna magia średnicy leży w wysokim zakresie od 6.5 do 7kHz, prawie w sferze wysokich tonów. Bardzo brakuje tego zakresu wokalom i w związku z tym niektóre głosy brzmią w sposób lekko uszczypliwy. Aby jednak naprawdę zilustrować mocne strony PAA-1 Pro, posłuchajcie muzyki elektronicznej skoncentrowanej na syntezatorach (np. progressive house), aby usłyszeć pięknie teksturowane piły (fale piłokształtne) i wyraźny, namacalny subbas. Ponadto, w zależności od gatunku, ogólna prezentacja dźwięku może ulec zmianie z PAA-1 Pro. W przypadku większości utworów pop-rockowych, dźwięk jest bardzo wysunięty do przodu i wciągający. Jeśli dodamy do tego muzykę kameralną, dźwięk stanie się zrelaksowany i swobodny. W obu przypadkach jesteś zanurzony w muzyce z poziomem intymności, jaki niewiele słuchawek może dać.

Podsumowując, Hisoundaudio PAA-1 Pro mają jasny i określony rynek docelowy - dzisiejsze młode pokolenie, które słucha głębokich, dudniących, syntezatorowych bitów. Ale na pewno nie jest trudno docenić ciepłą i intymną sygnaturę dźwiękową w połączeniu z niezakłóconą szerokością sceny dźwiękowej i przejrzystością, którą mogą posiadać tylko konstrukcje z otwartymi plecami.