Recenzent: Srajan Ebaen
Hazardziści. Kasyna są znane z tego, że mają specjalne pokoje i stoły dla hazardzistów. Koneserzy zmieniaczy żarówek wymieniają żarówki. To jest dla nich podniecające. Ale co z poważnymi ludźmi? Dzięki 11 wymiennym wzmacniaczom operacyjnym, ASUS Xonar Essence One daje pokrzywdzonym użytkownikom tranzystorów szczęśliwą możliwość wymiany ich na inne, kiedy tylko mają na to ochotę. Zanim jednak rozwiniemy czerwony dywan, zakasajmy rękawy i poznajmy wreszcie te ośmionożne czarne stwory, które można podmienić w locie, czy naprawdę właśnie to powiedziałem..., ASUS?
Czy to nie ta tajwańska firma, której produkty komputerowe zdobią półki europejskich sklepów z elektroniką, takich jak Fust, Media Mart, FNAC i Saturn? I czyż nie jest to gigant IT, którego nazwa stała się sensacją i częścią Pegaza, skrzydlatego konia z mitologii greckiej? To jest to. Nie ma mowy! Pamiętacie, że kilka lat temu firma Logitech, produkująca klawiatury i myszy, przejęła Slim Devices, producenta Squeezeboxa, a następnie Ultimate Ears, producenta słuchawek dousznych?
"Czytam waszą stronę już od jakiegoś czasu. Piękna robota. Uwielbiam te recenzje. Pracuję dla firmy ASUS i zajmuję się public relations w regionie Ameryki Północnej. Już za kilka tygodni rusza edycja Essence One Muses. To DAC z wejściami USB i S/PDIF. Pracuje do 24/192kHz, asynchroniczny tryb USB, nie przełączane wyjście wzmacniacza słuchawkowego, wyjścia liniowe i zbalansowane. Zintegrowane wzmacniacze operacyjne można zamieniać miejscami. Op-ampy JRC Muses są dołączone do tej specjalnej edycji urządzenia.
Słuchałem wielu modeli i dla mnie JRC miał coś w sobie. Można by o nim napisać dobrą recenzję. Biorąc pod uwagę koszt wzmacniaczy operacyjnych, cena detaliczna serii Muses będzie wyższa niż standardowej serii Essence One. Zgadujemy, że w okolicach 700 dolarów. Jeśli chodzi o mnie, to żadna konkurencja nie jest dla nas wystarczająco dobra. Czy zechciałbyś napisać recenzję? Możemy nawet zorganizować wywiad z pracownikami działu R&D. Poważnie myślimy o przejęciu części tego segmentu rynku. I to jest dopiero nasza pierwsza, ale w żadnym wypadku nie ostatnia próba. Z niecierpliwością czekamy na Państwa odpowiedź." - Rajinder Gill Choć zaczynaliśmy jako skromny producent płyt głównych z zaledwie kilkoma pracownikami, dziś ASUS jest wiodącą tajwańską firmą technologiczną zatrudniającą ponad 11 000 pracowników na całym świecie" - czytamy na międzynarodowej stronie firmy. Produkujemy produkty w każdej możliwej kategorii IT, w tym komponenty i urządzenia peryferyjne do komputerów PC, notebooków, tabletów, serwerów i smartfonów. W 2011 roku produkty firmy ASUS zdobyły 3 386 międzynarodowych nagród i osiągnęły roczny przychód w wysokości 11,9 miliarda dolarów. Wielcy gracze? Nie trzeba mieć żadnego dyplomu, żeby to zrozumieć. __________________________________________ * Gdzie firma komputerowa ukryłaby USB DAC na swojej stronie internetowej? W menu Komponenty komputera > Multimedia > Karty dźwiękowe. Całkiem rozsądne, biorąc pod uwagę, że firma komputerowa nazywa DAC zewnętrzną kartą dźwiękową. Tak na marginesie, w katalogu ASUS-a komponenty X-Fi przeznaczone są dla graczy, natomiast Xonar dla melomanów.
Dość przewidywalnie, ich pierwszym produktem dla rynku Hi-Fi był przetwornik cyfrowo-analogowy USB*. W końcu jest to obecnie najbardziej poszukiwany segment. Asynchroniczny transfer z wydajnością 24/192 i wyjściami XLR 4V to cechy charakterystyczne klasy High End. Cena 700 dolarów nie jest wygórowana, jeśli weźmiemy pod uwagę, że urządzenie może pracować jako wzmacniacz słuchawkowy i jako przedwzmacniacz, co jest już porównywalne z funkcjonalnością popularnego Bursona HA-160D za 1100 dolarów, który krzyczy "gardzimy op-ampami".
ASUS najwyraźniej nie pomylił się przy projektowaniu Essence. Biorąc pod uwagę ich kolosalne zasoby, domyśliłem się, że nie tylko mnie dręczy ciekawość. Jak więc wygląda sztuczka z ich pierwszym urządzeniem audio? Pomysł z zamianą wzmacniaczy operacyjnych jest również całkiem zabawny. "Mamy zestaw pięciu różnych wzmacniaczy operacyjnych, które planujemy sprzedać. Być może dodamy jeszcze kilka na potrzeby napisania recenzji. Niektórych z nich słuchałem sam. Pod względem "muzykalności" zdecydowanie przewagę ma Muses. Definitywnie zamknąłem klapę, gdy tylko posłuchałem ich z Sennheiserami HD800. Mają w sobie pewien urok, który przypomina mi AD825".
Przejdźmy do rzeczy
Podobnie jak Bifrost DAC firmy Schiit, najdroższy w Ameryce, ASUS zdecydował się na procesor C-Media CMI6631 USB2.0 z 32 bitami i 192kHz. Odbiornik AKM AK4113 S/PDIF napędza wyjścia koaksjalne i optyczne z prędkością 24/192. Karta wykorzystuje jako centralny procesor sygnałowy (DSP) 3 generacji Analog Devices ADSP-21261, 32/40 bitowy, wspierający operacje zmiennoprzecinkowe, produkowany przez SHARC.
Dwa przetworniki BurrBrown PCM1795 32/192 oferują zakres dynamiki 123dB i zwiększoną odporność na jitter zegara. "Pierwszy na świecie 8-krotny symetryczny oversampling" oznacza, że częstotliwość 44,1kHz jest zwiększona do 352,8kHz, a 48kHz właściwa dla produkcji wideo do 384kHz. Nie ma więc asynchronicznej konwersji częstotliwości. Impulsy zegarowe 12 MHz są kierowane przez USB, a impulsy zegarowe 24,576 MHz przez S/PDIF. Generatory dla 44,4kHz i 48kHz pracują odpowiednio na częstotliwościach 45,1584MHz i 49,152MHz. Wielowarstwowa płytka drukowana posiada podwójne warstwy uziemienia oraz całkowitą separację ścieżek cyfrowych i analogowych, co eliminuje przesłuchy. Zasilacz obsługuje wszystkie międzynarodowe klasy napięcia i posiada "duży margines nadnapięciowy/niepodnapięciowy". [To teoretycznie zapobiega potencjalnemu szumowi transformatora - przyp. red.]
Liczne kondensatory Wima FKP2 i FKS2 nadają urządzeniu audiofilski status. Obsługa ASIO 2.2 dla 64-bitowego systemu Windows to obietnica wysokiej jakości dźwięku (Bit Perfect). W tym celu Essence posiada dedykowany wskaźnik LED, oddzielny od wskaźników częstotliwości próbkowania dla wszystkich częstotliwości od 44.1 do 192kHz. Unikalne są osobne potencjometry Alpha dla przedwzmacniacza 2V/4V i wyjść słuchawkowych przy 7Vcps. Pozwalają one na zwiększenie poziomu głośników i słuchawek niezależnie od siebie. Ale kto doceniłby taką hojność? Mało kto słucha obu naraz.
Dlaczego warto przełączać wzmacniacze operacyjne Standardowa karta Essence wykorzystuje 4+1 wzmacniaczy operacyjnych NE5532 do konwersji prądu na napięcie odpowiednio na ścieżkach XLR/RCA i słuchawkowej, 2+1 do ochrony linii na ścieżkach liniowych/słuchawkowych, 3 do bufora XLR/RCA i jeden stały LME49600 jako bufor prądu wyjściowego wzmacniacza słuchawkowego. Układy TI są więc wzmacniaczami wtykowymi. Dostępne są dwie wersje wzmacniaczy operacyjnych NJR/JRC Muses: 01 (wejście JFET na dwóch kanałach) i 02 (wejście bipolarne). Który z nich wybrał ASUS? A skoro Muses okazała się najlepsza, że nawet karta została nazwana jej imieniem, to jakie były inne opcje?
"Ponieważ niektórzy ludzie preferują jeden ton, a inni inny, prawdziwi audiofile często zmieniają Opusy, co pozwala na bardziej precyzyjne dostrojenie odtwarzania. Oryginalny Essence One posiadał taką funkcję i miał 11 wymiennych op-ampów. Okazało się, że jest to bardzo popularna funkcja, więc nasz zespół przetestował ponad sto różnych OpU, aby znaleźć najlepszą kombinację. Do Xonar Essence One Plus Edition wybraliśmy sześć jednostek opusowych o naszym zdaniem najbardziej wyjątkowych parametrach akustycznych. Kombinacja oryginalnego układu Texas Instruments NE5532, czterech układów TI OPA2132PA i dwóch NS-LM4562NA daje nam pięć możliwości personalizacji. [NJR/JRC Muses 01 Opus z podwójnym wejściem Jfet po lewej].
To były karty do Edycji Plus. A co z muzami?
Raja wyjaśnił, czym różni się wersja Essence One i dlaczego ceny są tak różne: 599$, 699$ i 899$ za odpowiednio Standard, Plus i Muses. "Wszystko zależy od wzmacniaczy operacyjnych. Przełącznik wzmocnienia w Muses Edition był jedyną drobną zmianą. Teraz można zmienić napięcie wyjściowe. Funkcja ta będzie przydatna dla osób słuchających muzyki przez słuchawki douszne, które nie wymagają tak dużego wzmocnienia jak pełnowymiarowe modele. Zmniejszenie wzmocnienia spowoduje zwiększenie zakresu regulacji głośności. Model Plus Edition zawiera 4 opampy TI-OPA2132PA i 2 opampy NS-LM4562NA, które mogą być zastąpione standardowymi opampami NE-5534. Muses Edition domyślnie ustawiony jest na 01 Muses, który w naszej opinii był najlepszym op-ampem z możliwych. Dlatego też model ten sprzedawany jest bez dodatkowych wymiennych DT. Jeśli chcesz od razu przejść do wymiany DUT, lepiej wybrać wersję Plus Edition. Z oczywistych względów Plus Edition wyposażony jest w śrubokręt i dwa zaciski, a także instrukcję krok po kroku oraz instrukcję obsługi wzmacniacza operacyjnego, opracowaną na podstawie naszych doświadczeń odsłuchowych. Podaż wzmacniaczy operacyjnych Muses jest ograniczona, a nawet wydaje mi się, że można je kupić tylko w jednym miejscu na całej zachodniej półkuli, mianowicie w Digi-Key. Kiedy ostatnio sprawdzałem, kosztowały 50 dolarów za sztukę.
Dużo taniej!
Gdyby to był zwykły chiński wzmacniacz lampowy 300v, to miałby w sobie tanie lampy Shuguang. A Muses wydaje się być w komplecie z czeskimi lampami Emission Labs lub EAT. Fakt, że w tym DAC-u zastosowano 6 drogich układów ma swoje odzwierciedlenie w sile nabywczej Asusa i różnicy w cenie detalicznej w stosunku do modelu podstawowego. Gdybym zakładał, że układy operacyjne w Muses trzeba będzie natychmiast wymienić, to oczywiście byłbym w błędzie. Ale ponieważ w takim przypadku dźwięk może się tylko pogorszyć, ma to sens. A mimo to Muses nadal oferuje tę opcję dla każdego, kto chce się kłócić. Wzmacniacze operacyjne mogą być nadal zmieniane.
Zanim przejdziemy do rutynowego odsłuchu, posłuchajmy, co mają do powiedzenia sami twórcy. Rajinder Gill przedstawił mnie menedżerom produktu Dave'owi Chen i Ives'owi Chiu, którzy prowadzą dział badań i rozwoju w firmie Asus. Zadałem im 11 pytań, na które przedstawiam Państwu odpowiedzi.
1) Twoja firma komputerowa jest skierowana głównie do zwykłych użytkowników i graczy. Jakiego rodzaju wskazówek projektowych użyłbyś, aby zaapelować do rynku audiofilskiego/Hi-Fi? W jaki sposób Twoje założenia projektowe dla Essence One różniły się lub pokrywały z założeniami dla karty dźwiękowej ST, na przykład? Czy był to inny układ, droższe części, lepsze pomiary? Jak udało Ci się uzyskać dobry dźwięk i dlaczego jesteś pewien, że to dobry dźwięk? Jako firma komputerowa już dawno temu zdaliśmy sobie sprawę, że komputery/urządzenia cyfrowe mogą stać się głównym źródłem słuchania muzyki i już wiele lat temu zaczęliśmy opracowywać naszą strategię. Zdawaliśmy sobie sprawę, że potrzeba czasu, aby ludzie odeszli od naszego wizerunku "firmy komputerowej" i przyjęli nową markę. Następnie w 2007 roku, kiedy po raz pierwszy wprowadzono na rynek serię Xonar, zamiast kierować się bezpośrednio na rynek audiofilski/high-end, zaczęliśmy produkować konsumenckie karty dźwiękowe, aby marka Xonar mogła zdobyć przyczółek na rynku. W 2009 roku wprowadziliśmy na rynek model Essence STX/ST, aby jeszcze bardziej rozszerzyć naszą obecność w segmencie "audiofilskim". Te produkty "pomiędzy" dobrze pasują również do innych rynków, takich jak rynek gier, o ile oczywiście użytkownik nie potrzebuje wielokanałowego wyjścia z dźwiękiem przestrzennym.
Okazało się, że płyta Essence STX/ST cieszy się dużym zainteresowaniem miłośników dobrego brzmienia w różnych społecznościach internetowych. Wtedy zdecydowaliśmy, że nadszedł czas na poważne urządzenie audiofilskie. Rozpoczęto prace nad prototypem, który później przekształcił się w Essence One. Zewnętrzne urządzenie dało nam szereg korzyści w zakresie mocy i miejsca na płytce PCB. Porównując Essence ST i Essence One, ten ostatni korzysta z liniowego zasilacza i podwójnego, monofonicznego przetwornika cyfrowo-analogowego. Jest to trudne do wdrożenia na wbudowanych kartach dźwiękowych, gdzie przestrzeń jest ograniczona. Dla użytkownika końcowego znacznie łatwiej jest również kontrolować interfejs USB niż zintegrowaną kartę dźwiękową. Dla nas Essence One reprezentuje dobry dźwięk. Aby upewnić się, że jesteśmy na właściwej drodze pod względem konstrukcji i doboru części, porównaliśmy Essence One z konkurencją oraz z Essence STX/ST.
2) Kto według Ciebie może konkurować z tym modelem i na jakich konkurentów stawiałeś sobie za cel, aby osiągnąć obecny status quo w tym sektorze? Skupiliśmy się na produktach Cambridge Audio, Burson, Benchmark, TEAC i NuForce. Uważamy, że po przekroczeniu pewnego punktu cenowego wszystko staje się bardzo subiektywne. Musieliśmy więc słuchać wielu różnych urządzeń. Nie określiliśmy tylko dla siebie żadnych konkretnych parametrów technicznych. Przyjrzeliśmy się poszczególnym komponentom i porównaliśmy nasz własny projekt z konkurencją, aby mieć pewność, że wykorzystaliśmy tylko to, co najlepsze.
3) Jakich słuchawek używałeś do słuchania Essence One? Jaka jest maksymalna moc znamionowa dla 32?, 50?, 100?, 300? i 600? Do dyspozycji mieliśmy Sennheisery HD650/600/800, Beyerdynamic DT880 o impedancji 250? i 600? oraz AKG K240DF i Q701. Przetestowaliśmy również kilka modeli o niskiej impedancji, takich jak Sennheiser HD280 i niektóre z Audio-Technica. Jeśli chodzi o monitory douszne, to słuchaliśmy Shure 535/310 i Sennheiser IE8 (były nam pożyczone, ale tak nam się spodobały, że nie chcieliśmy ich w ogóle zwracać). W przypadku słuchawek 600-omowych moc wyjściowa wynosi około 75 mW. 32? odpowiada 650 mW, 50? - 610 mW i 100? - 395 mW.
4) Jakie duże systemy testowałeś z Essence One w trybie DAC/preamp? Który system był punktem odniesienia dla ASUS HQ w prototypie Essence One? Odsłuchiwaliśmy wiele komputerów PC/laptopów w trybie USB i nie zauważyliśmy żadnej znaczącej różnicy pomiędzy różnymi komputerami, biorąc pod uwagę wysoką prędkość transmisji bitów. System operacyjny był czysty, z minimalną ilością zainstalowanych aplikacji. Podłączyliśmy do S/PDIF odtwarzacze BD Samsunga i Sony, a także nasze własne odtwarzacze multimedialne. Było tam kilka różnych głośników pasywnych i aktywnych. Najczęściej słuchaliśmy monitorów aktywnych Adam A5. Ich dźwięk jest neutralny, ale jednocześnie zdradza wszystkie szczegóły i dlatego świetnie nadają się do krytycznej oceny wybranych fragmentów.
5) Dlaczego potrzebujesz dwóch regulatorów głośności? W końcu chyba nikt nie słucha jednocześnie słuchawek i akustyki? Jeśli spojrzeć na to ekonomicznie, to może jeden regulator głośności, ale za to dwa razy droższy, byłby lepszy niż dwa, ale za połowę ceny? Gdyby istniał jeden regulator głośności dla obu wyjść, trzeba by było regulować poziom wyjściowy za każdym razem, gdy przełączamy się ze słuchawek na głośniki lub odwrotnie. Dlatego doszliśmy do wniosku, że posiadanie dwóch potencjometrów głośności będzie znacznie wygodniejsze.
6) W jaki sposób urządzenie wykrywa transmisję "bit perfect" i informuje o tym za pomocą wskaźnika LED? Czym różni się ten proces w systemach Windows i Mac? Gdy system działa w trybie ASIO, sterownik audio rozpoznaje obwód USB kontrolera audio i wysyła sygnał do jednostki sterującej, która zapala diodę LED. Jak na razie funkcja ta działa tylko w systemie Windows. Nie wiemy jeszcze, jak można to zaimplementować na komputerach Mac. Nawet jeśli większość ludzi już wie, czy ASIO jest włączone czy nie, to i tak dodaliśmy tę funkcję, aby użytkownicy mogli być pewni, że Essence One działa tak, jak powinien.
7) Dlaczego wybrałeś układ ze wzmacniaczem operacyjnym, a nie ze wzmacniaczem dyskretnym? Czy to z powodów ekonomicznych, czy po to, żebyś mógł zmienić op-ampy, czy może jest jakiś inny powód? Aby móc zmieniać op-ampy. Essence One z DAC-iem USB, także biorąc pod uwagę jego cenę bazową, został zaprojektowany dla stosunkowo młodej generacji PC i początkujących audiofilów. Dlatego też posiada takie cechy jak dwa pokrętła głośności, wskaźnik "bit perfect", wyjścia XLR i nacisk na słuchawki, na przykład. Rozumiemy, że nie istnieje coś takiego jak smak czy kolor. I wtedy każdy użytkownik, także ten nie znający się na lutowaniu, powinien być w stanie wprowadzić jakieś indywidualne zmiany. Niektórzy kwestionowali naszą decyzję, sugerując, że zrobiliśmy łączówki, ponieważ nie byliśmy pewni naszego dostrojenia dźwięku. I po prostu uznaliśmy, że są one niezbędne. Chcieliśmy pokazać, że w świecie dźwięków wszystko jest bardzo subiektywne - jednym się podoba, innym nie - i szanujemy zdanie każdego. Na różnych forach w sieci pojawiło się wiele dyskusji na temat wymiany Opusa i innych modyfikacji karty dźwiękowej dla Essence ST/STX. Dlatego postanowiliśmy zachować tak atrakcyjną i lubianą opcję.
8) Czy jest to układ w pełni zbalansowany z prawdziwie symetrycznymi wyjściami? Dlaczego akurat wyjścia XLR? Czy to oznacza, że w przyszłości pojawią się kolejne urządzenia kompatybilne z tym systemem? Czy może Essence One jest również przeznaczony na rynek profesjonalny? Jest to układ całkowicie zbalansowany. Dlaczego wyjścia XLR? Ponieważ doszliśmy do wniosku, że wiele osób słucha aktywnych monitorów studyjnych, zaczęliśmy przyglądać się przetwornikom DAC USB innych producentów z wyjściami XLR. Prostota aktywnych monitorów wydaje się dobrze pasować do współczesnych przyzwyczajeń słuchowych. Sami używamy produktów Line6 i M-Audio od bardzo dawna, ale nie planujemy jeszcze wejścia na rynek profesjonalny. Uważamy, że doświadczenie i podejście do tworzenia profesjonalnych urządzeń jest inne niż w przypadku produktów, które skupiają się wyłącznie na słuchaniu.
9) Czy planujecie wypuścić inne urządzenia dla tego samego rynku hi-fi/audiophile? W jakim konkretnie segmencie i kanale marketingowym zamierzasz się promować? Czy będziecie sprzedawać swoje produkty Hi-Fi w tych samych sklepach, które obecnie sprzedają laptopy i komputery Asus? Jeśli nie, to jaka jest Twoja strategia marketingowa? Jak zamierzasz zmienić postrzeganie ludzi, którzy, na przykład, czytają moją stronę internetową lub podobne publikacje, że Asus produkuje produkty dla graczy i komputerowców, a nie wie nic o high-endowym audio? Jeśli chodzi o strategię dystrybucji, zależy ona głównie od decyzji podejmowanych przez nasz dział sprzedaży międzynarodowej, ale możemy zdradzić ogólny zarys. W większości przypadków skupimy się na miejscach, w których tego typu produkty powinny być sprzedawane, czyli na sklepach ogólnospożywczych i sklepach ze sprzętem audio-wideo. Zarówno dla samej firmy Asus, jak i dla naszych dystrybutorów, ten biznes jest nowy. Ale bez względu na wszystko, nie obejdzie się bez dodatkowych inwestycji, jeśli chcemy wejść na inne areny rynkowe. Jeśli chodzi o naszych partnerów, będziemy wybierać tych, którzy mają przynajmniej niewielkie pojęcie o takich produktach. W końcu rozważamy kanały sprzedaży, które są zupełnie inne niż produkty dla sektora IT/CE. Należy do tego podchodzić bardzo ostrożnie.
Wiemy, że zmiana postrzegania marki nie będzie łatwa i zajmie dużo czasu. Wygląda na to, że będziemy musieli zrobić to po staremu - zrobić recenzje, posłuchać, podyskutować. Gdybym miał okazję porozmawiać bezpośrednio z czytelnikami 6moons, powiedziałbym co następuje: "Asus posiada dedykowany zespół projektantów urządzeń audio. Nie łączymy badań i rozwoju w tej dziedzinie z badaniami i rozwojem płyt głównych, laptopów i tym podobnych. Od wielu lat produkujemy urządzenia audio w innych kategoriach, i to z dużym powodzeniem. W 2010 roku, na przykład, współpracowaliśmy z Sennheiserem, aby opracować combo składające się ze słuchawek i płyty dźwiękowej. Aby zostać partnerem Sennheisera, trzeba posiadać określony poziom wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie. Dobre stosunki robocze między firmą Asus a niektórymi dostawcami części pozwalają nam być bardziej wymagającymi przy kontroli jakości. Ponadto, aktywnie poszukujemy możliwości współpracy z dostawcami, takimi jak dostawcy części (Muses Edition jest tego świetnym przykładem), twórcy aplikacji do odtwarzaczy audio, producenci słuchawek i dostawcy treści. Będziemy współpracować z każdym, kto ma coś użytecznego do zaoferowania naszym klientom, niezależnie od tego, czy jest to proste rozwiązanie programowe, czy model na zamówienie. Większość z tych planów jest jeszcze dyskutowana, ale jesteśmy otwarci na wszelkie realistyczne możliwości. Jeśli chodzi o nasze plany na przyszłość, to chcielibyśmy uzupełnić linię Essence o flagowy model dla rynku High End lub kontynuować produkcję produktów z segmentu entry-level. W najbliższej przyszłości skupimy jednak całą naszą uwagę na DAC-ach/przedwzmacniaczach z wyjściem słuchawkowym, bo mamy nadzieję, że w tym segmencie odniesiemy sukces. 10) Czy będziesz miał dedykowaną stronę internetową lub podstronę poświęconą produktom Hi-Fi, aby ułatwić użytkownikom znalezienie urządzeń, których potrzebują? Nie ma jeszcze żadnych planów. Mamy stronę poświęconą produktom Xonar, ale mamy też informacje o modelach dla graczy. Być może stworzymy podstronę dla produktów Hi-Fi, gdy rozszerzymy asortyment. 11) A co z pierwszym na świecie '8x symmetric oversampling', o którym wspominacie w swoich materiałach marketingowych? Czy jesteś absolutnie pewien, że Asus jest jedyną firmą na świecie, która nie używa asynchronicznych konwerterów częstotliwości? Przed wprowadzeniem na rynek oryginalnej karty Essence One, nasi pracownicy działu marketingu przeprowadzili analizę istniejących wówczas przetworników DAC USB, aby sprawdzić, czy rzeczywiście będziemy "pierwsi na świecie". W oparciu o wyniki tych badań, nie mieliśmy wówczas konkurencji. Przepraszamy za zamieszanie. Nasz dział marketingu pracuje nad tym, aby w przyszłości zapewnić bardziej przejrzyste i jednoznaczne informacje. Zgadywanie po fusach z kawy Jestem przekonany, że w najbliższej przyszłości w naszej branży nastąpią wielkie zmiany, którym przewodzić będą tacy giganci jak Asus. Nie tylko zwiększają produkcję, aby zwiększyć swoje przychody i stać się jeszcze bardziej wpływową firmą, ale zatrudniają całe zespoły inżynierów. W porównaniu do wąskich horyzontów indywidualnych właścicieli/twórców rzemieślniczych urządzeń audio, tutaj jakość wzornictwa wzrasta wykładniczo. Joint venture i sojusze, takie jak Meridian/Sooloos i Naim/Focal zmierzają w tym samym kierunku. Przy takich trendach, jak z perspektywy cynicznych audiofilskich weteranów wyglądałoby urządzenie za 899 dolarów, skierowane do nowych w branży audiofilów i zbudowane przez firmę o rocznym obrocie 12 000 000 000 dolarów? Bądźcie na bieżąco. Sprzęt wykorzystany w przeglądzie
- Źródło: 27" iMac z czterordzeniowym procesorem Intel Core i7 3.4GHz, 16GB 1.333MHz RAM, dysk twardy 2TB, dysk SSD 256GB, ADM Radeon HD 6970M z 2GB pamięci GDDR5, PureMusic 1.86 w trybie "hybrid memory play" z RAM i plikami AIFF do 24/192; Audirvana 1.3.9.9 w trybie live/whole, April Music Eximus DP1, Esoteric/APL Hifi UX1/NWO-M w. Bakoon BPS-02 Audiophilleo 2 z zasilaniem bateryjnym, NuForce DAC-100 [w recenzji]
- Przedwzmacniacz/integracja: ModWright LS-100 z lampami Psvane, Esoteric C-03, Bent Audio Tap-X, TruLife Audio Athena [recenzja], Bakoon AMP-11R.
- Wzmacniacz: First Watt SIT1, FirstWatt SIT2, ModWright KWA100SE Kolumny: Aries Cerat Gladius, Boenicke Audio B10, Voxativ Ampeggio, AudioSolutions Rhapsody 200 [w recenzji]Wzmacniacze słuchawkowe: Antelope Audio Zodiac Gold/Voltikus, April Music Eximus DP1, ModWright LS-100, Bakoon AMP-11R, Burson Audio Conductor [w recenzji]
- Słuchawki: ALO Audio - Audeze LCD2, Sennheiser HD800, Beyerdynamic T1 i T5p, AKG K-702; HifiMan HE500 & HE6
- Kable: kompletna wiązka Zu Audio Event, kabel USB KingRex uArt z zasilaczem bateryjnym Bakoon BPS-02
- Stojaki: Artesania Esoteric trzypoziomowy stojak z półką szklaną, stojak na wzmacniacz z twardego drewna Rajasthani
- Regulator napięcia: 1 x GigaWatt PF2 dla wzmacniaczy, 1 x GigaWatt PC-3 SE Evo dla elementów front-end.
- Akcesoria: Szerokie zastosowanie rezonatorów akustycznych, filtrów szumów i inwerterów fazy
- Wielkość pokoju: 5m (szer.) x 11,5m (dł.), wysokość sufitu 2,6m z odsłoniętymi drewnianymi belkami rozmieszczonymi co 60 cm, otynkowane ściany z cegły, podniesiona drewniana podłoga z matami tatami. Przestrzeń odsłuchowa otwiera się na pierwsze piętro poprzez klatkę schodową, gdzie za głównym fotelem odsłuchowym znajduje się kuchnia/jadalnia. Krzesło jest więc ustawione na środku tego otwartego pomieszczenia, bez ściany z tyłu, jak to zwykle bywa.