Niemal każdy projektant sprzętu audio ma swój ulubiony segment odbiorców. Niektórzy adresują swoje produkty do poważnych stereofilów, inni wolą pracować z szerszą grupą odbiorców. Jedni skupiają się na wymagających i zamożnych klientach, a inni zadowalają się prostszymi i skromniejszymi klientami. Na tym tle iFi wyróżnia się szerokim spojrzeniem: katalog przenośnych urządzeń audio łączy w sobie przystępne cenowo produkty dla początkujących użytkowników z flagowymi modelami, które mogą pochwalić się poważnymi przełomami inżynieryjnymi z wielkiego świata High End. Omówimy je szczegółowo w tym artykule.

Stopień gramofonowy iFi micro iPhono

Przy wadze poniżej 200 gramów, ta aluminiowa skrzynka została zaprojektowana by konkurować z najlepszymi high-endowymi stopniami gramofonowymi.

Jest on wyposażony w firmowy układ wzmacniacza klasy A oparty na tranzystorach bipolarnych i JFET, starannie zoptymalizowany pod kątem redukcji zniekształceń i rozszerzenia zakresu dynamiki.

W wyniku tych optymalizacji, inżynierowie iPhono osiągnęli znakomitą wydajność, przewyższającą większość modeli dostępnych obecnie na rynku i zbliżającą się do możliwości cyfrowych komponentów CD.

iPhono zwiększa zakres dynamiki z typowych 69dB do 90dB na wkładkach MC, a w połączeniu z wkładkami MM osiąga zawrotną wartość 96dB, niemal niespotykaną na winylu.

Kolejną cechą iPhono jest jego szerokie spektrum wzmocnienia, od podstawowego 40dB do maksymalnego 66dB.

Te możliwości sprawiają, że malutki iFi jest idealnym partnerem dla wszystkich wkładek gramofonowych, aż do najniższych wersji MC, które są poza zasięgiem konwencjonalnych stopni gramofonowych.

Przełączniki poziomu wzmocnienia znajdują się na dolnym panelu iPhono, a obok nich znajdują się regulatory typu equalisation, pozwalające na dostosowanie charakterystyki częstotliwościowej ścieżki dźwiękowej do charakterystyki różnych nagrań studyjnych.

Wraz z wbudowanym przełącznikiem EQ na panelu przednim, pozwala to na przetwarzanie dźwięku w czterech różnych trybach: tryby Decca i Columbia dla nagrań winylowych wydanych przez różne studia przed wczesnymi latami osiemdziesiątymi, tryb RIAA dla płyt winylowych wydanych od lat osiemdziesiątych, oraz jego modyfikacja eRIAA z ulepszonym brzmieniem w zakresie wysokich częstotliwości.

W dwóch ostatnich trybach, projektanci przewidzieli dodatkowy filtr infraakustyczny IEC, aby zmniejszyć obciążenie przetworników basowych.

Dzięki temu, ten stopień gramofonowy obsługuje aż sześć różnych systemów przetwarzania dźwięku! To niesamowite, jak wiele dziecięcych funkcji udało się projektantom iFi zmieścić w kompaktowej obudowie.

Bufor rurowy iFi micro iTube

"Ciepłe brzmienie lamp" to internetowy meme, ale nie jest to powód do śmiechu, gdy porównamy brzmienie nowoczesnego systemu hi-fi z osiągami jego lampowego poprzednika.

Tak, cyfrowe stereo wyprzedza analogowe stereo pod względem czystości i rozdzielczości, ale może być również znacznie gorsze pod względem komfortu, ze względu na szorstkość wysokich częstotliwości, specyficzne "dzwonienie" i inne nieprzyjemne artefakty słuchowe.

Co robić? Pozbyć się całkiem nowego systemu Hi-Fi i wydać sporą sumę pieniędzy na wybór drogiego, lampowego zestawu High End?

Inżynierowie z iFi proponują prostszą metodę: zamiast całkowicie wymieniać swój stary system, można skorzystać ze specjalnego "dodatku" - bufora lampowego, zaprojektowanego tak, aby pozbyć się cyfrowej szorstkości dźwięku i nadać mu komfortowe, lampowe zabarwienie. Właśnie takiego zadania podjęło się miniaturowe urządzenie o nazwie iTube, czyli ciepła tuba.

Głównym zadaniem tego gadżetu jest zaklinowanie się w systemie audio pomiędzy przetwornikiem cyfrowo-analogowym a końcówką mocy, włączenie się w lampowe przedwzmacnianie i analogowe przetwarzanie sygnału dźwiękowego.

Jego sercem jest zabytkowa lampa General Electric 5670, która pół wieku temu została wyprodukowana nie tylko na potrzeby przemysłu audio, ale również na potrzeby armii amerykańskiej.

Słynie zarówno ze swojej niezawodności, która zaskarbiła mu sympatię wojskowych techników łączności, jak i z muzykalności, zapewniając naturalny dźwięk w średnim zakresie i dobrą definicję w górnym rejestrze.

Aby zniwelować niedociągnięcia brzmieniowe, które są nieodłącznym elementem dzisiejszych źródeł cyfrowych, projektanci iFi sięgnęli po zasłużoną technologię Digital Antidote, opracowaną we wczesnych latach 90-tych dla pierwszych audiofilskich odtwarzaczy CD.

Technologia ta wykorzystuje korekcję opóźnienia i przesunięcia fazowego w celu uzyskania ostrzejszych, bardziej wyrazistych ataków, wyeliminowania metalicznych tonów w brzmieniu instrumentów klawiszowych oraz usunięcia miażdżących uszy sybilantów z wokali. iTube wykorzystuje świeżą, gruntownie zmodyfikowaną wersję tego systemu o nazwie Digital Antidote+.

W przeciwieństwie do swojego poprzednika sprzed 20 lat, ta nowsza wersja potrafi poprawnie przetwarzać nie tylko standardowy dźwięk w formacie CD, ale także hi-res każdego rodzaju, od PCM do DSD/DXD.

Cyfrowe Antidotum+ to nie jedyne narzędzie do obróbki dźwięku analogowego, w jakie uzbrojone jest urządzenie.

Ważnym dodatkiem jest funkcja 3D Holographic Sound, którą konstruktorzy iFi z powodzeniem przetestowali już w przenośnym wzmacniaczu iCan.

Technologia ta bazuje na solidnych badaniach z dziedziny psychoakustyki, a jej głównym zadaniem jest rozszerzenie bazy stereo niezależnie od rodzaju i specyficznego umiejscowienia głośników - nawet jeśli zamiast pełnoprawnych kolumn podłogowych mamy do czynienia z małymi głośniczkami biurkowymi skulonymi po bokach monitora komputerowego.

Pozwala on na wyciśnięcie maksymalnego potencjału muzycznego z każdego źródła i każdego głośnika, bez konieczności kosztownej modernizacji systemu audio. Biorąc to pod uwagę, jego cena wcale nie będzie wydawać się wysoka.

iFi micro iDSD przenośny DAC/wzmacniacz

Ten kieszonkowy DAC/wzmacniacz oferuje zdumiewający kontrast pomiędzy rozmiarem a talentem. Wymiary paczki papierosów, standardowe dla serii iFi micro, nie przeszkadzają jej w przewyższaniu większości ważących stacjonarnych instrumentów High End pod względem zdolności do obsługi wysokich tonów. iDSD jest w stanie obsłużyć ekstremalne rozdzielczości, takie jak PCM próbkowane do 768kHz lub DSD512 przy 22.5MHz "slicing". Konkurentów można dziś policzyć na palcach jednej ręki, a wszystkie one ważą znacznie więcej, zajmują znacznie więcej miejsca i oczywiście nie nadają się do użytku przenośnego.

Istotna różnica pomiędzy iDSD a wieloma innymi DAC-ami dostępnymi obecnie na rynku polega nie tylko na jego gotowości do obsługi najcięższych wysokich tonów, ale także na niezwykle starannym traktowaniu zakodowanej w nim informacji audio. Wykorzystując podwójną konwersję cyfrowo-analogową przy użyciu zaawansowanego chipsetu Burr-Brown ze sprzętowym wsparciem DSD/PCM, projektanci iFi rozdzielili strumienie audio i z powodzeniem wdrożyli swoją najważniejszą zasadę - naturalne przetwarzanie wszystkich formatów bez pośredniej konwersji cyfrowej. Nagrania PCM są przetwarzane w trybie wielobitowym, natomiast jednobitowe nagrania DSD są przetwarzane w trybie jednobitowym, bez konwersji do PCM - co pozwala nagraniom w obu formatach ujawnić maksimum szczegółów brzmieniowych bez utraty kluczowych informacji w przetwarzaniu cyfrowym.

Co więcej, możliwości filtrowania zarówno plików PCM jak i DSD pozwalają słuchaczowi zmieniać styl dostarczania muzyki od maksymalnego komfortu do maksymalnej ekspresji. Nie jest to jedyna możliwość personalizacji dźwięku w iDSD: para przełączników na panelu przednim pozwala aktywować dodatkowe analogowe moduły przetwarzania dźwięku 3D Holographic Sound i XBass.

Pierwsza funkcja jest już nam znana z iTube tube buffer i odpowiada za rozszerzanie panoramy stereo, choć w tym przypadku jest ona skalibrowana nie pod głośniki, a pod słuchawki. Jeśli chodzi o funkcję XBass, to ma ona za zadanie zrekompensować subiektywny brak ciągu niskich częstotliwości charakterystyczny dla brzmienia niektórych modeli słuchawek. System ten delikatnie koryguje równowagę tonalną bez tworzenia "garbu" w głośniku niskotonowym lub powodowania dominacji basu nad średnicą.

Trzystopniowy przełącznik wzmocnienia z trybu Eco o mocy wyjściowej 250 mW przy obciążeniu 16 Ω do trybu Turbo o mocy wyjściowej 4000 mW umożliwia bezproblemowe dopasowanie urządzenia do każdego modelu słuchawek, od łatwych do wpasowania w ucho po masywne, żarłoczne planary. Nie musisz się też martwić o zasilanie: wbudowana bateria o pojemności 4800 mAh zapewnia całkiem przyzwoity czas pracy, nawet przy maksymalnym obciążeniu. Natomiast funkcja SmartPower pozwala urządzeniu dzielić się nadwyżką mocy z dowolnym mobilnym gadżetem, od odtwarzacza audio po tablet.

Dziękujemy firmie Doctorhead za udostępnienie sprzętu.

Oryginalna recenzja www.personalaudio.ru

iFi Micro iTUBE

Moc, Watt: 10

Przedwzmacniacz: tak

Czynnik formujący: Przenośny

Dodaj do ulubionych Dla porównania 36&nbsp650&nbspRR. Do zamówienia W koszyku Kup Szybki podgląd